۱۳۸۶ اسفند ۹, پنجشنبه

بوش خطاب به اوباما: مذاکره مستقیم با دیکتاتورها نتیجه معکوس می دهد

--

یکی از موضوعات مهمی که مدتهاست باعث بدبینی من--بعنوان یک ایرانی مخالف رژیم اسلامی ایران و واقف بر ذات اصلاح ناپذیر آن--نسبت به باراک اوباما شده است موضع او در قبال رهبران حکومتهای شرور، سرکوبگر وغیر دموکراتیکی مانند حکومت ایران است. اوباما مرتب می گوید که در صورت رئیس جمهور شدن بدون پیش شرط با رهبران کشورهایی نظیر ایران و کوبا مذاکره خواهد کرد. این موضع اوباما حتی واکنش اعتراض آمیز هیلاری کلینتون را نیز بر انگیخته است. بر خلاف اوباما--که به نظر می رسد خود را تافته جدا بافته می داند و به ادعای خود آمده است تا دنیا را تغییر دهد--هیلاری معتقد است رئیس جمهور آمریکا نباید پرستیژ مهمترین دموکراسی جهان را با ملاقات با رهبرانی مثل رائول کاسترو و محمود احمدی نژاد زیر سوال ببرد. خانم کلینتون معتقد است گفتگو با این گونه کشورها باید ابتدا در سطوح پایین صورت پذیرد و سپس در صورت نتیجه بخش بودن آنها، رئیس جمهور آمریکا خود ابتکار عمل را بدست گیرد.
خوشبختانه بالاخره امروز پرزیدنت بوش در کنفرانس مطبوعاتی خود در کاخ سفید این موضع اوباما را (بدون ذکر نام او) مورد انتقاد شدید قرار داد و اینکه چرا چنین موضع غیر مسئولانه ای از طرف رئیس جمهور آمریکا می تواند به شکل خطرناکی نتیجه معکوس دهد را به بهترین شکل بیان کرد:
"نشستن بر سر میز و عکس گرفتن با مستبدی مثل رائول کاسترو از منزلت کشور ما کم و به او اضافه می کند. او نفع زیادی از آن می برد چون می گوید مرا ببینید از سوی رئیس جمهور ایالات متحده به رسمیت شناخته شده ام. کسی که می گوید می خواهم به او بگویم که زندانیان را آزاد کند، بر اساس این نظریه عمل می کند که شما تنها باید مستبدان را بپذیرید و بعد آنها هم عمل می کنند."
وی افزود: "اما راهش این نیست، آنها اینطوری پاسخ نمی دهند. برای همین هم من تصمیم معکوسی گرفته و به مردم کوبا گفته ام که ما با شما هستیم، ما با حکومت شما مذاکره نمی کنیم و تحریم هایمان را تا زمانیکه شما آزادی خود را کسب کنید نگه می داریم."


نکته قابل توجه دیگر اینکه بوش از اوباما خواست بجای ارائه نظر درباره مسائلی نظیر سیاست آمریکا در عراق حواس خود را متوجه رقابت خود با سناتور کلینتون کند.

6 نظرات:

Winston گفت...

این حسین اوباما به نظر من بسیار چپگرا و بسیار احساساتی هست و من رو یاد موسولینی میندازه... چرا؟ چون موسولینی و فاشیستها هم از احساسات مردم خام عوام استفاده کردند... توجهت رو به کتاب Liberal Fascism جلب میکنم...

خشایار خیرخواه گفت...

وینستون جان،

باراک اوباما بواسطه مواضع، حرفهاش و رفتارش مثل هر سیاستمدار دیگه ای قابل انتقاده اما استفاده از اسم میانی او حسین برای کوبیدن و یا تحقیر و یا حتی استفاده تبلیغاتی مثل کاری که جمهوری اسلامی می کنه نه فقط صحیح نیست که ناجوانمردانه است چون به بسیاری که کاملا در جریان نیستند این ایده رو القا می کنه که اوباما مسلمونه که همه می دونیم نیست. حتی جان مک کین پریروز بابت اینکه یکی از طرفداراش چند مرتبه اوباما رو به خاطر اسم حسین تحقیر کرد معذرت خواهی کرد.

ناشناس گفت...

اقای خیر خواه این موضع اقای بوش موضع جدیدی نیست این سیاست امریکا در 27 ساله گذشته است اما ایا اتخاذ چنین سیاستی در 27 سالی که گزشت چه نتیجه ای در ایجاد دموکراسی و ازادی در ایران داشته؟ من به عنوان یک ایرانی داخل کشور باید با صراحت بگویم هیچ نتیجه ای نداشته اگر اقای اوباما می گوید من با امثال رئیس جمهور ایران بر سر میز مزاکره مینشینم به این علت است که او فکر می کند با ایجاد روابط سیاسی هر چند محدود بهتر می تواند تغییرات مورد نظر را در ایران اعمال کند کمی فکر کنیم اگر سفارت امریکا در ایران بازگشایی شود ایا دیگر شعار مرگ بر امریکای اقایان معنی خواهد داشت؟ مسلما این مسئله به مرگ این گونه عقاید و شعارها منجر میشود اگر منافع اقتصادی جمهوری اسلامی با امریکا گره بخورد و باب روابط تجاری با امریکا باز گردد ایران خیلی راحتتر تحت فشار امریکا و غرب دست به اصلاحات مورد نظر میزند تمام دشمنی ایران با غرب از انجا نشات میگیرد که مافیای حاکم بر ایران فکر می کند غرب به دنبال سرنگونی نظام ودر نتیجه از بین رفتن قدرت این مافیاست اگر بر خلاف این تصور از روابط با غرب سود ببرد ایا باز هم راضی میشوند که بادشمنی با غرب به تحریمهای اقتصادی دچار گردند این سیاست گفتگوی اقای اوباما تحت تاثیر کمیته قدرتمند روابط خارجه امریکا به رهبری برزینسکی است که چندی قبل برای مقابله با بلند پروازی نئو کانها در مورد جنگ با ایران با فشار به سازمانهای مختلف در امریکا گزارش سازمانهای اطلاعاتی امریکا را افشا کرد تا جلوی حمله احتمالی امریکا را به ایران بگیرد و به نظر من این کمیته عزم کرده به قدرت نئو کانها در امریکا با انتخاب اوباما به جای بوش پایان دهد

Winston گفت...

I don't get it, it is his name. I am just using it. whats wrong with that

Winston گفت...

Check this one plz

ناشناس گفت...

خشایار جان از پستت ممنونم
خیلی از طرفداران کلینتون و نماینده های عالی مقام حزب دمکرات حمایت خود را از اوباما اعلان کرده اند علیرغم حمایت اولیه از هیلاری امروز هم همجنس گرایان به بقیه مردم در حمایت از باراک پیوستند ، خشایار جان آیا امکان دارد شما هم این رویه حسنه را در پیش بگیرید یا خیر؟ البته اینجانب صد در صد با تحلیل آقای بوش در مورد عدم مذاکره با سران ایران و کوبا موافقم اما فکر می کنم بعد از دهها سال تحریم کوبا و ایران و بی نتیجه بودن این کارها باید اجازه داد اوباما و جنبش هوادار وی راه خود را امتحان کنند شاید این تغییر نتیجه داد .خدمت وینستون عزیز عرض کنم که روزنامه کیهان هم ایشان را حسین اوباما صدا می زنند با این جور کارها و حملات ناشیانه جنبش اوباما قوی تر خواهد شد بنظرم یا باید او را با نام کامل صدا زد یا فقط گفت باراک اوباما رئیس جمهور آینده ایالات متحده
باقی بقای عزیزان
امیر