۱۳۸۶ اسفند ۲, پنجشنبه

درباره مناظره امشب

--

با توجه به وضعیتی که انتخابات مقدماتی حزب دموکرات پیدا کرده فکر نمی کنم اصولا صرف یک مناظره یک ساعت و نیمه بتواند روند کنونی رقابت را تغییر دهد، مگر آنکه آن مناظره آنقدر یکطرفه باشد که دیگر جای هیچ حرف و سخنی باقی نماند و البته همه کارشناسان می دانند که حداقل در یک مناظره درون حزبی چنین اتفاقی معمولا رخ نمی دهد.
با این وجود هیلاری کلینتون امشب هم به مانند تقریبا اکثر مناظره های پیشین خود بسیار توانا عمل کرد. هیلاری کامل نیست و بعنوان یک سیاستمدار هم نقطه ضعف زیاد دارد. اما من دیگر به سن و سالی رسیده ام که دنبال انسان یا سیاستمدار کامل نباشم. هیچ شخص یا سیاستمداری قادر نیست هر آنچه که من دوست دارم یا هر آنچه که اکثریت فکر می کنند صحیح است را انجام دهد. بعنوان یک ایرانی علاقه مند به سیاست که هیچگاه از نعمت حمایت کردن و رأی دادن به رهبر مورد علاقه خود در یک فضای باز سیاسی بهره مند نبوده همواره از دیدن مناظره های هیلاری کلینتون و عمق دانش و تسلط او بر موضوعات مهم و اساسی داخلی و خارجی ایالات متحده لذت بردم و آنچه را که هرگز در رهبری سیاسی در ایران نیافتم در او و سالها پیش در همسرش یافتم.
سخن آخر اینکه آنچه مناظره امشب را برای طرفداران هیلاری به یاد ماندنی کرد صحبت فوق العاده او در انتهای مناظره بود که جمعیت را وادار کرد تا برای او بایستند و به ابراز احساسات بپردازند. این صحبت چه زمینه ساز آغاز بازگشتی دیگر برای او باشد و چه مقدمه وداع او از رقابتهای مقدماتی، بار دیگر به من یاد آوری کرد که چه را از ابتدا به او اعتقاد پیدا کردم و این برای من و گمان می کنم برای بسیاری از طرفداران دیگر او که ماه بسیار سختی را پشت سر گذاشتند شاید حتی مهمتر از هر نتیجه ای باشد که امشب از این مناظره حاصل شد:

5 نظرات:

ناشناس گفت...

این رو همه می دونند که یک رییس جمهور به واسطه مشاوران و وزرا کابینه خود یک مملکت رو اداره می کنه با توجه به وضعیت بهم ریخته کمپین کلینتون و مشاوران ضعیف او می توان در مورد قدرت مدیریت و کارایی او به این نتیجه رسید که او انقدر هم که نشان می دهد مدیر توانایی نیست و نمی توان به صرف این که او خوب صحبت میکند واطلاعات خوبی دارد او را شایسته ریاست جمهوری دانست

خشایار خیرخواه گفت...

I agree

ناشناس گفت...

Khashayar jan,
glad to have found another Iranian Hillary fan. My wife (she is American) and I both have voted for Hillary and donated to her campaign. I agree with you. Hillary just hit that closing response out of the park. She is a fighter and I'm sure she'll do great on March 4.

Winston گفت...

Change you can xerox... i liked it

ناشناس گفت...

salam
ahmadi nejad emshab bazande bod.on aberoye iran va bozorgane nezam ro bord.aberoye mosalmonha ro bord.on ye ahmaghe