۱۳۸۶ بهمن ۲۶, جمعه

اوباما عزیز دردانه رسانه ها

--

یک مقاله خیلی خوب دیدم در مجله نیویورک راجع به نحوه برخورد رسانه ها در آمریکا با هیلاری کلینتون و باراک اوباما و اینکه چطور پوشش رسانه ای به طرز کاملا غیر منصفانه ای در رابطه با هیلاری منفی و در رابطه با اوباما مثبت بوده است. این مقاله اکونومیست درباره اوباما (که عکسش را در این پست می بینید) هم تقریبا به همین مسأله می پردازد. البته به عنوان یکی از طرفداران پر و پا قرص کلینتون باید اشاره کنم که این مسأله که به نظرم کاملا هم درست است و قبلا هم به آن اشاره کرده ام ضعفهای کمپین هیلاری را توجیه نمی کند، ضمن اینکه با اینکه کلینتون فعلا وضعیت مناسبی ندارد، اما هنوز به پایان راه نرسیده است. در آمریکا همه از دوست و دشمن معتقدند بیل و هیلاری را هرگز نباید دست کم گرفت.

به هر حال مطمئنم ماه عسل اوباما با رسانه ها خیلی زود به پایان خواهد رسید. به قول چارلز کراتهمر مقاله نویس واشینگتن پست افسون اوباما شاید تا روز مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا نیز ادامه یابد، اما روز بعد از آن یعنی 21 ژانویه 2009 روز بیداری (awakening) و بازگشت به واقعیت خواهد بود.

5 نظرات:

ناشناس گفت...

خدا نکنه این یارو رییس جمهور آمریکا بشه بابا. شما فکر می کنی تکلیف ما تو ایران چی می شه اگه این بیاد سر کار؟

ناشناس گفت...

vase iran faghat macain khoobe in democrataya bi hame chiz refighe akhoondan

خشایار خیرخواه گفت...

دوست ناشناس عزیز شماره یک. سوال جالبی پرسیدی که فکر می کنم سوال همه ما ایرانیهاست. من تو یه پست جداگانه تا چند روز دیگه حتما به سوالت پاسخ می دم. دوست عزیز شماره دو، من هم امیدوارم در نهایت مک کین پیروز بشه و یا اگر نشد حداقل کلینتون.

ناشناس گفت...

دليلش واضحه، چون مجله نيويورك حمايت رسمي خودشونو از كلينتون اعلام كردن واسه همين دارن جو سازي ميكنند واسه كانديداشون. در كل اوباما بهترين گزينه ايران هست. چون حاضره بدون شرط با ايران گفتگو كنه. مسلاً روابط خوب آمريكا با ايران به نفع مردم هست. جدااز اينكه قردت دست كي باشه

خشایار خیرخواه گفت...

رضا جان مجله نیویورک کسی رو در رقابتهای مقدماتی endorse نکرده و تو نوشته هایش هم جانبداری از هر دو طرف وجود داره.