۱۳۸۶ مرداد ۶, شنبه

سخنان دکتر هاشم آغاجری در رابطه با رفتارهای حاکمیت

--

چند وقت قبل من مطلبی نوشتم تحت عنوان «موضع تهاجمی و طلبکارانه جمهوری اسلامی و ویرانی ایران» و در آن بحث کردم که این نوع سیاست خارجی که رهبر جمهوری اسلامی آن را به صراحت مورد تأیید قرار داد موجب نابودی ایران خواهد گردید. اکنون دکتر هاشم آغاجری-- استاد دانشگاه که در پی سخنرانی در دانشگاه تربيت معلم همدان در سال 1381 بخاطر انتقاداتی که به روحانيت شيعه وارد ساخت، به توهين به پيامبر متهم شد و به همين دليل نيز، مشمول حکم اعدام گرديد اما حکم او بعدا لغو شد-- در سخنانی در منزل عبدالله مومنی سخنگوی بازداشت شده سازمان ادوار تحکیم دقیقا به همین نکات پرداخته و حتی تلویحا عنوان می کند که حکومت ایران بدنبال بمب اتمی است:
« تنها منطقی که این رفتارها را توجیه می کند همان استراتژی تهاجمی و یا سیاست طلبکارانه در برابر دشمن است حال یک روز این دشمن آمریکا است و روزی دیگر عبدالله مومنی و دانشجویان تحکیمی و یک روز زنان و روز دیگر معلمان... آقایان بدانید که این سیاست طلبکارانه، کار دست این مملکت خواهد داد و تحلیلگرانی مانند حسین شریعتمداری که مدعی بحرین شده است کشور را به سمت نابودی خواهند برد. طراحان این سیاست یک روز مانند حسین شریعتمداری فرمان ماشین را بیرون می اندازند و یک روز مانند اقای احمدی نژاد ترمز را بیرون می اندازند... مدیرمسئول روزنامه ای، با همان توجیه استراتژی تهاجمی مدعی بحرین می شود و اعراب بر ضد ایران تحریک می شوند و دشمن اصلی خود را نه اسراییل بلکه ایران می بینند و آنوقت وزیر خارجه جمهوری اسلامی لابد در ادامه همین سیاست تهاجمی برای دلجویی به بحرین میرود. اغاجری گفت: این تفکر در نهایت خیال امپراتوری اسلامی را در سر دارد و اگر این تفکر روزی به بمب اتم برسد فاتحه این منطقه از جهان خوانده است...»

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

3 نظرات:

ناشناس گفت...

well-said

ناشناس گفت...

خیلی خوبه که هنوز یه عده شجاعت حرف زدن رو دارن

آزادانه گفت...

من هر چه تحقيق كردم نفهميدم چرا يك نفر براي اظهار نظر بايد مورد تهديد قرار گيرد و حق زندگي و آزادي اش سلب شود . ايراد در مسئولين و حاكمان نيست . اشكال در افكار پوسيده ي مردمي است كه شبانه روز در اطراف ما قدم مي زنند . ادعاي دينداري مي كنند و لي هيچ از دين و اخلاقيات نمي فهمند. نتيجه اش وضع كنوني مي شود . مردمي كه تحمل شنيدن هيچ حرف متضاد با ديدگاه دين ندارند. با سلمان رشدي دشمنند و لي نمي دانند او چه گفته است . لا اكراه في الدين را ميشناسند ولي زير بار نميروند. به هر حال خورشيد پشت ابر نميماند.با تشكر
azadaneh.wordpress.com