۱۳۸۶ مرداد ۲۵, پنجشنبه

هواپیمایی که ایران را بمباران خواهد کرد

--


این عنوان مقاله ای است در شماره ماه آینده ماهنامه بسیار معتبر آتلانتیک به قلم Robert D. Kaplan. در خود مقاله به ایران اشاره ای نشده و نویسنده بیشتر به بررسی جنبه های فنی بمب افکن های 1.2 بیلیون دلاری B-2 که قابلیت حمل سلاحهای اتمی را نیز دارند پرداخته است. در مورد Kaplan کافیست بدانید که به گفته تام فریدمن نویسنده و مقاله نویس بسیار مشهور نیویورک تایمز، Kaplan به همراه فرانسیس فوکویاما، ساموئل هانتینگتون (نویسنده کتاب بسیار معروف برخورد تمدنها) و پال کندی یکی از نویسندگانی است که بیشترین خوانندگان را در زمینه بررسی جهان در دوران پس از جنگ سرد داشته است. کاپلان در تقریبا تمامی منازعات مهم چند دهه گذشته تظیر جنگ ایران و عراق، جنگ چریکی مجاهدین افغان علیه شوروی و حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ به عنوان یک روزنامه نگار از نزدیک حضور داشته و حتی کتاب او درباره منازعات بالکان باعث شد بیل کلینتون سیاست عدم دخالت در بوسنی را بر اساس نوشته های او اتخاذ کند . اینها را گفتم که بدانید کاپلان آدم کمی نیست و وقتی او چنین تیتری برای مقاله اش بر می گزیند معنی اش به زبان ساده یعنی این که مساله اقدام نظامی آمریکا علیه ایران بر خلاف آنچه رهبران مملکت فکر می کنند شوخی نیست. حالا دیگر به چه زبان باید گفت من واقعا نمی دانم.
نکته قابل توجه در پایان مقاله کاپلان گفته های فرمانده عملیاتی اسکادران B-2 است:«چطور می توان سایتهای شیمیایی و بیولوژیکی یک حکومت یاغی را هدف قرار داد بدون اینکه دهها هزار نفر بیگناه به علت قرار گرفتن در مسیر باد از بین بروند؟ با سلاحی که آن سایتها را یا کامل بسوزاند و یا آنها را در جا مدفون کند.»

6 نظرات:

baamdad گفت...

بابا یکی نیست به آقایون بگه تو را به خدا جدی بگیرین ! شوخی نیست بخدا ...

ناشناس گفت...

جناب خیرخواه خیلی ممنون از این گزارش مهم. من اکثرا سر می زنم اینجا ولی نمی دونم شما چرا دیر به دیر آپدیت می کنی. به هر حال ما لذت می بریم. موفق باشی.
گرجی.

ناشناس گفت...

آخ آخرش به سبک میلیون تا فیلم و کتاب مستعمل باید بگیم می خواهم زنده بمانم؟
یا لا اقل جدی نمی خوام فقط واسه حماقت دو تا پرزیدنت بی نظیر تاریخ بشریت به درک واصل شم

ناشناس گفت...

agha shoma khialet rahat america ba in vaziate aragh nemitoone irano bezane. in dayoosam hala hala ha hastan.

ناشناس گفت...

salam
be manam sar bezan
man 1 2 khordadiam
man az tarighe matlabe nationalism ba webet ashna shodam ( az balatarib) . id manam add kon shayad baham bishtar ashna shodim
manam kharej az keshvaram
zemnan nazare2 raje be tabadike link ham begoo
yahoo id : puyash1

Winston گفت...

Get his "Imperial Grunts" book and read it. You'll see how wonderful the US military is. Now I respect them more.