۱۳۸۶ خرداد ۲۷, یکشنبه

هدف از نگارش اطاق خبر

--

سلام. من خشایار خیرخواه هستم، فارغ التحصیل دو رشته روزنامه نگاری و روزنامه نگاری رادیو و تلویزیون به ترتیب از مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه کنکوردیا و کالج رادیو و تلویزیون مونترال کانادا.
حدودن دو سال است که به انگلیسی وبلاگ می نویسم ولی تصمیم گرفته ام که اکنون وبلاگ نگاری فارسی را هم امتحان کنم، به دو علت: اول اینکه می دانم هموطنان پیگیر مسائل ایران در داخل کشور تا چه اندازه از فقر اخبار و اطلاعات رنج می برند و این که چگونه هر وبلاگ به خودی خود می تواند کورسویی باشد در این ظلمات حاکم بر کشور.
دوم، حدود پنج سال زندگی در دنیای آزاد، دسترسی به انواع و اقسام منابع و مطالعه و شنیدن نظرات گوناگون دید من را تقریبن در تمامی زمینه ها دگرگون ساخته است. همین باعث شده است دیگر مثل زمانی که در ایران بودم به مسائل مختلف به طور صد در صدی و سیاه و سفید مطلق نگاه نکنم، هر چند که من هم مثل هر کس دیگر با بعضی از نظرات، سیاستها و ایدئولوژی ها مخالفم و با بعضی دیگر موافق. ولی معتقدم باید به تمامی صداها--جز آنانی که مدام فریاد مرگ و نابودی سر می دهند--گوش فرا داد. امیدوارم بتوانم این تحول فکری در زمینه های مختلف را به زبان مادری با بقیه هموطنانم در میان بگذارم.
از این روست که امیدوارم این وبلاگ، برای آنانی که لطف می کنند و در میان این انبوه سایتها و وبلاگها مقداری از وقت گرانبهایشان را صرف آن می کنند، حرف تازه و شاید هم تفکر بر انگیزی در بر داشته باشد حتی اگر با نظرات من کاملن مخالف باشند، چرا که در بسیاری از موارد شنیدن افکار مخالف است که به ما نکات تازه می آموزد. حداقل برای من که چنین بوده است.

1 نظرات:

ناشناس گفت...

سلام خشایار
بازشدن وبلاگ فارسی ات را تبریک عرض می کنم. امیدوارم بتوانی با موفقیت با مخاطبان خودت ارتباط برقرار کنی.

قربان تو
ققنوس